Afdrukken van deze pagina Help afdrukken

Home Help





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Help
Home Help
 
  Gebruik van de help
Het menu aan de linkerkant is dezelfde als dat van Easy For You.
Het volstaat het menu te raadplegen om de desbetreffende help te verkrijgen.


Help Knoppen formulier documenten

   (1) Zoekveld
  (2) Opzoeking
  (3) Bewerken
  (4) Software updaten
  (5) Nieuwe toevoegen
  (6) Verwijderen
  (7) Hernieuw
  (8) Afdrukken
  (9) Aantal
  (10) E-mail


   (1) Verkoop
   (2) Aankoop
   (3) Open
   (4) Gesloten
   (5) Onbetaald
   (6) Aantal zichtbare documenten na opzoeking
Help knoppen Formulier (Klanten, producten…)

   (1) Zoekveld
   (2) Opzoeking
   (3) Help knoppen Formulier (Klanten, producten…)³
   (4) Annuleer
   (5) Bewerken
   (6) Nieuwe toevoegen
   (7) Verwijderen
   (8) Hernieuw
   (9) Eerste record
   (10) Vorig record
   (11) Volgende record
   (12) Laatste record
   (13) Zoekveld³
   (14) E-mail
   (15) Afdrukken adres
   (16) Historiek
   (17) Barcodes



Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina Document
Home Help



  Starten - Snelle manier van het ingeven in een document.
  • Om een bepaald type document toe te voegen, klik op een tabblad.

    Bestelling=BC1
    Factuur=FT1
    Creditnota=NC1
    Prijsofferte=OP1
    Enz…
  • Klik op de knop om een klant of leverancier te selecteren.

    (Om een nieuwe klant toe te voegen moet men zijn naam in het veld aan de linkerkant van de verrekijker typen en bevestigt men met de toets Enter. Druk Vervolgens op JA om de klant toe te voegen. Vul de fiche aan en bevestig de gegevens van de klant met de toets F10 op het klavier of met de knop OK.)

    Klik op de knop om een nieuw document te genereren.
  • De cursor wordt automatisch in een nieuw document gebracht.
    Klik op de knop om een product te selectioneren
    Druk op de toets ENTER om te bevestigen en om naar de volgende kolom te gaan.

    (Om een nieuw product toe te voegen typt men de referentie in de kolom Referentie Product en bevestigt men met de toets Enter. Vervolgens klikt men op JA om het product toe te voegen. Vul de fiche aan en bevestig de gegevens van het product met de toets F10 op het klavier of met de knop OK.)
  • PS: Tijdens het inbrengen van producten in een document, één klik RECHTS op de knop activeert de opzoeking met de bijkomende referentie.
  • Indien nodig, pas de hoeveelheden aan, prijs, enz…
    Indien u over de module STOCKBEHEER beschikt zijn de hoeveelheden van de producten automatisch aangepast.
  • Om regels toe te voegen druk op de knop , het pijltje naar beneden of F2 op het klavier.
  • Om te eindigen: klik op de knop om het document te bewaren of druk op de F10-toets op het klavier.
    Om het uit te printen klik op de knop of de toets F7

    OPGEPAST: Vergeet niet om de rechtermuisknop te gebruiken om de contextuele menu s te activeren.
 
  Voorraadbeheer
  • Om de producten hoeveelheden in uw voorraad te veranderen of toevoegen, om de hoeveelheid in voorraad van een product aan te passen, maakt u een aankoopfactuur of een inventaris document:

    1) Klik op de knop "Aankoop" in de werkbalk.

    2) Klik op het tabblad "Aankoopfactuur" of "Inventaris (Toevoegen)".

    3) Typ in het veld linksboven "REG" als leverancier (REG = referentie leverancier voor de inventaris).

    4) Klik op de knop "+" in de werkbalk om een document toe te voegen.

    5) Indien het product reeds bestaat, selecteer met de vergrootglas de productreferentie en pas het aantal aan dat in voorraad moet komen (Gebruik negatieve hoeveelheid om de voorraad te verminderen).

    ) Indien het product niet bestaat, typ eerst de nieuwe productreferentie in het veld "Ref product" en druk op , bevestig "nieuw product toevoegen” en vul vervolgens de nieuwe productfiche aan. Keer terug naar het document om het "aantal" in voorraad in te vullen.


    PS 1: De vermindering van voorraad gebeurt automatisch via de documenten zoals Verkoopfacturen, Kassatickets, Leveringsbonnen. PS 2: Een lijst van de inventaris en waardering van producten kan u aanmaken via het menu Lijst-> Producten (inventaris aanvinken) en vervolgens op OK drukken

  Selecties en filters
  • Om alle documenten van een type document te tonen, dubbelklik op het veld "Zoek klant"
    De documenten worden in numerieke volgorde weergegeven (het meest recente bovenaan).
  • Functioneren van dit veld Typ de referentie van een bestaande klant in en druk ENTER of Om een bepaalde klant te zoeken, typ de eerste letters van zijn referentie in gevolgd door * (vb. van* ) en druk ENTER of typ zijn BTW nummer in en druk ENTER of
  • Klik op de knop zoeken om een klant of leverancier te selecteren en klik daarna op de knop + of toets F2 om een nieuw document toe te voegen.

  • Om alle documenten van een type document te tonen voor één enkele klant, voer een "Zoeken van klant" uit of dubbelklik op de naam van een klant die zichtbaar is in het grid van de documenten.
  • Rechtsklik op de knop zoeken om documenten per bedrag te zoeken
  • Rechtsklik om een document nummer “buiten nummering” in te voegen
  • De instelling van de wijzer dient om een gekozen aantal documenten te tonen.
    PS: Hoe lager het aantal, hoe recenter de documenten zijn en hoe vlugger de opzoekingen.


  Een document kopiëren naar een andere. Bv.: Bestelling (BC1) naar Factuur(FT1).
  • Selecteer de benodigde klanten door met de muis ingedrukt te slepen, of u kan met CTRL of shift werken. De velden krijgen een blauwe kleur. U kan de linkerkant van de velden gebruiken om eenvoudig te selecteren.
  • U kiest bewerken - kopiëren naar of u rechtsklikt en kiest kopiëren naar. Daar kan u kiezen naar welk type document u het document wil kopiëren.
  • De gekopieerde bestellingen veranderen in het statuut "Gesloten".
    Voor elk product in het document zal de stock Aantal "In bestelling" automatisch aangepast worden.
  Het gebruik van de Packages (geheel producten of regels tekst).
  • Om een nieuwe Package te creëren:
    Rechtsklik tijdens het ingeven van producten in een document en kies "Package Bewaren".
  • De verzameling producten en/of teksten aanwezig in het document zal onder de vorm van een Package worden bewaard en kan worden gebruikt in een ander document.
  • Om een Package in z n oude vorm te herstellen:
    voeg een lege regel toe tijdens het ingeven van producten in een document, rechtsklik en kies "Package laden".
  • De verzameling producten en teksten aanwezig in PAC zullen worden gebruikt in het actieve document.
    Men kan bv. het hokje "Prijs" niet aankruisen. In dit geval zullen de actieve prijzen van de respectievelijke producten als standaard worden genomen.
  Weergeven van de laatste prijzen.
  • Wanneer in het document de cursor bij het prijsveld komt, druk de knop F1 in.
    Een nieuw venster wordt weergegeven:
  • Links, de verschillende actieve prijzen in het record product
    Rechts, de historiek van de verkoop voor dit product voor de actieve klant in het document !.
    Onder, een veld dat u toelaat om een prijs, BTW inbegrepen, in te geven.
  • U kunt klikken op één van de prijzen links of op één van de oude prijzen in de historie om het te herstellen in het document.

  Voeg tekst (of klantreferentie) toe in een document
  • Tijdens het coderen van de regels in het document, rechtsklik, kies "Tekst invoegen" en typ uw tekst in het venster in.
    PS: gebruik de toets "Insert" van het klavier om blanke regels toe te voegen.
  • U kunt beleefdheidsformules en andere bewaren door te rechtsklikken en het menu "Package Bewaren" te gebruiken.
  • Om nieuwe "soorten" teksten te creëren, gebruik gewoon het blad van een nieuw document "OP1-Prijsofferte".
    Typ uw tekst in het blad van het document en rechtsklik om "Package bewaren" te kiezen.

  De Open of Gesloten documenten
  • De "Gesloten" zijn bijv.:
    De facturen of Creditnota s die reeds zijn uitgeprint of gemaild.
    De bestelbonnen die reeds gekopieerd zijn naar een factuur.
    Zie Bestand -> Instellingen documenten -> "Kopieerbaar naar…"
  • De Open documenten zijn diegenen die niet Gesloten zijn ;-).
  • Om de BETALING van een gesloten document in te brengen, klik eerst op het documentnummer, dan rechtermuisklik en selecteer : Betaling Kijk ook in help Menu->F.A.Q. (Frequently Asked Questions)
  • Om een gesloten document te heropenen, zie menu : Bewerken -> Doc. Heropening.

  Opmaak aanpassen
  • Als u de opmaak van een document wilt aanpassen zie menu :
    Bestand -> Bedrijf voor het logo en de koptekst document.
    Zie ook menu Extra->Parameters->Afdrukken
    Zie ook menu Bestand->Instellingen documenten->Tekst onderaan het document
    U kan ook een HTML-editor zoals Front-Page of Dreamweaver gebruiken om het bestand LAYOUTMOD.HTM aan te passen.
    Maak een kopie van layout.htm in uw dossier :
    [cprogramfiles] naar layoutmod.htm.
    Zie ook menu Help->F.A.Q. nummer 17.
  • Raadpleeg voor deze opties onze tarieven: EFYLAYOUT en EFYLAYOUT2

  Betaling
  • De knop "Onbetaald" laat u op elk ogenblik toe de onbetaalde documenten (facturen) of de schuldeisers te visualiseren.
  • De gewoonlijke betaling van de klant of leverancier.
    Opgelet: als de wijze van betaling in een document is ingebracht wordt het document als "reeds betaald" beschouwd en maakt het geen deel meer uit van de "onbetaalde".
  • Om de BETALING van een gesloten document in te brengen, klik eerst op het documentnummer, dan rechtermuisklik en selecteer : Betaling Kijk ook in help Menu->F.A.Q. (Frequently Asked Questions)
  • Om een gesloten document te heropenen, zie menu : Bewerken -> Doc. Heropening.
  • Afdrukken van het betalingssoort in een NIET betaald document: te kiezen in menu Bestand->klant->Betaling

  BTW taks
  • De berekening van de BTW zal worden gedaan in functie van de BTW Code die zich in elke lijn van het document bevindt.
  • Bij toevoeging van een product in een document, als zijn devies dezelfde is als Extra->Parameters->Algemeen->Deviezen, dan zal de default BTW Code uit de producten fiche genomen worden, In andere gevallen zal de default BTW Code genomen worden uit Bestand->Deviezen->BTW.C verkoop of aankoop.
  • Bij toevoeging van nieuwe producten in Bestand->Producten, zal de default BTW Code genomen worden uit Extra->Parameters->Boekhouding->BTW.C verkoop of aankoop.

  Back-Order beheer


Het hoofdstuk Back-Order toont de open bestellingen van alle klanten (of leveranciers voor de aankopen).

(BO=Bestellingen waarvan de totaliteit nog niet is geleverd).

Gedeeltelijk een levering uitvoeren :


  1. In het hoofdstuk Back-Order, selectioneer de betreffende klant door een dubbbele klik op de lijn die overeenstemd op het document.
  2. Voor ieder van de producten, voert u de Aantal te leveren in, in de kolom “geleverd” ( de enige beschrijfbare kolom) en tik F10 om het geheel te valideren.
  3. Om het factuur te genereren overeenstemend met deze producten en uit de stock te halen : klik op ref. klant en klik daarna rechts op uw muis en kies : copieren naar factuur of zendnota
N.B. :
  • Enkel de lijnen die overeenstemmen aan een volledige levering verdwijnen van de tabel na facturatie.
  • De overeenstemmende bestelling wordt automatisch afgesloten na een volledige levering van de producten.
  • Al deze operaties zijn ook van toepassing voor de Back-Orders aankoop (leveranciers).
  • Een afdruk of voor-visualisatie laat u toe de de nog te leveren goederen te zien.





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Producten
Home Help


  Referentie

  • De productreferentie is een logische combinatie van karakters en/of cijfers die het toelaten om gemakkelijk het product in zijn bestand terug te vinden.
  • Voorbeeld van een referentie van een product: MOBNOK6610 MOB=afkorting van mobiel, NOK=afkorting van het merk Nokia, 6610=type van mobiel.
  • U kunt de producten zelf coderen, aangepast aan de aard van de producten of diensten die u aanbiedt.
  • Deze referentie laat u toe om snel een record terug te vinden wanneer u de volledige referentie of de eerste karakters van de referentie gevolgd door een * (wildcard) ingeeft.
  • Bijvoorbeeld: MOBNOK* Druk op ENTER of F6, een weergave van de Mobiel NoKia wordt dan in een nieuw venster geopend. De rest van de records worden volgens de referentie, in alfabetisch orde, weergegeven.
 
  Bijkomende ref.

  • TWEEDE REFERENTIE BIJ HET OPZOEKEN
    Zoals bij de eerste die bijvoorbeeld een numerieke referentie of barcodes inhoudt, de tweede referentie zou een merknaam of de naam van een leverancier kunnen zijn.
  • PS: Tijdens het inbrengen van producten in een document, één klik RECHTS op de knop activeert de opzoeking met de bijkomende referentie.
  • Het is mogelijk de bijkomende referentie af te drukken in de documenten via het menu:
    Bestand->Instellingen documenten->Afdruk van de tweede referentie
 
  Omschrijving

  • De productomschrijving zal worden uitgevoerd in de respectievelijke taal van uw klant of leverancier bij het coderen van uw documenten (facturen, offertes, enz…)
  • Het is niet nodig om de beschrijving van het product in iedere taal op te geven.
    Voorbeeld: als u liever een beschrijving in het Engels hebt, wordt deze automatisch in de andere talen overgenomen. Een aanpassing in de andere talen is steeds mogelijk.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
  Leverancier

  • De leverancier, als hij reeds bestaat in het stockbeheer, zal op de klassieke wijze (de eerste karakters, gevolgd door een * ) worden gezocht of in geval van een nieuwe zal hij vanaf hier ingebracht kunnen worden.
  • In het geval de referentie nog niet bestaat zal het programma u vragen om de nieuwe referentie op te geven en gaat dan automatisch over naar de stockbeheer van de leverancier.
    Als u geen leverancier wenst op te geven, gebruik dan de referentie "ME".
 
  BTW Verkoop Aankoop

  • Voor de BTW CODES zijn standaardcodes voorgesteld (zie menu TOOLS - Parameters)
  • Als de voorgestelde code u niet bevalt, typ * (wildcard) druk daarna op ENTER, een nieuw venster met alle beschikbare codes zal verschijnen.
    U kunt eventueel een nieuwe code creëren.
  • De berekening van de BTW zal worden gedaan in functie van de BTW Code die zich in elke lijn van het document bevindt. Bij toevoeging van een product in een document, als zijn devies dezelfde is als Extra->Parameters->Algemeen->Deviezen, dan zal de default BTW Code uit de producten fiche genomen worden, In andere gevallen zal de default BTW Code genomen worden uit Bestand->Deviezen->BTW.C verkoop of aankoop.
  • Bij toevoeging van nieuwe producten in Bestand->Producten, zal de default BTW Code genomen worden uit Extra->Parameters->Boekhouding->BTW.C verkoop of aankoop.
 
  Centralisatierekening

  • De CENTRALISATIEREK (rekening generaal verkoop en aankoop in de boekhouding) kan eventueel ingegeven worden en kan dienen voor een link van Easy For You naar een boekhoudingprogramma.
  • De standaardcode kan aangepast worden in het menu TOOLS - Update van de parameters.
 
  Tegenrekening

  • De tegenrekening en de centralisatierekening (verkoop en aankoop in de boekhouding) kan eventueel ingegeven worden om als een link te dienen met een boekhoudingprogramma.
  • De standaardcode kan aangepast worden in het menu TOOLS - Update van de parameters.
 
  Stock

  • De productreferentie is een logische combinatie van karakters en/of cijfers die het toelaten om gemakkelijk het product in zijn bestand terug te vinden.³
  • De MINIMUM Aantal en OPTIMAAL dienten om een bestellijst van de producten af te printen.
  • De OPTIMALE Aantal = Ideale Aantal in stock. (Indien de stock lager ligt dan de minimum Aantal zal de bestelling leverancier voorgesteld in de lijst van producten, gelijk zijn aan de optimale Aantal min de beschikbare Aantal afgerond met de conditionering.
  • De CONDITIONERING laat het automatisch afronden toe van hoeveelheden in de lijst van de te bestellen producten of in de bestellingen van leverancier. Bestand->Instellingen documenten->Standaard document Aantal = Packaging hoev.
  • De Aantal IN BESTELLING = Totaal van de Aantal van producten in de OPEN bestellingen van klant of leveranciers. Extra->Reorganisatie->Herberekening van de hoeveelheden in open bestellingen, RMA en samengestelde producten
  • De twee zones "IN REPARATIE" tonen de Aantal stukken die in reparatie zijn en die toebehoren aan de klanten en de winkel.
  • Om de hoeveelheid in voorraad van een product aan te passen, maakt u een aankoopfactuur of een inventaris document:

    1) Klik op de knop "Aankoop" in de werkbalk.
    2) Klik op het tabblad "Aankoopfactuur" of "Inventaris (Toevoegen)".
    3) Typ in het veld linksboven "REG" als leverancier (REG = referentie leverancier voor de inventaris).
    4) Klik op de knop "+" in de werkbalk om een document toe te voegen.
    5) Indien het product reeds bestaat, selecteer met de vergrootglas de productreferentie en pas het aantal aan dat in voorraad moet komen (Gebruik negatieve hoeveelheid om de voorraad te verminderen).
    ) Indien het product niet bestaat, typ eerst de nieuwe productreferentie in het veld "Ref product" en druk op , bevestig "nieuw product toevoegen” en vul vervolgens de nieuwe productfiche aan. Keer terug naar het document om het "aantal" in voorraad in te vullen.

    PS 1: De vermindering van voorraad gebeurt automatisch via de documenten zoals Verkoopfacturen, Kassatickets, Leveringsbonnen. PS 2: Een lijst van de inventaris en waardering van producten kan u aanmaken via het menu Lijst-> Producten (inventaris aanvinken) en vervolgens op OK drukken
  • Zie menu:Extra->Reorganisatie->Bereken uw voorraadhoeveelheden volgens de aankoop, verkoop documenten en Back-Order.
 
  Stockaanpassing

  • Als dit veld niet wordt aangekruist is er geen stockbeheer bij de facturatie van dit product.
  • Voorbeeld: de producten zoals het handwerk.
    Als er documenten voor het product bestaat, is het niet meer toegelaten om de velden aan te passen.
 
  Prijs

  • Aankooppr.
    Komt overeen met de ingegeven prijs tijdens de laatste aankoopfactuur.
  • Kostprijs
    Totale waarde van de Aantal in stock voor een volgende product, samengeteld met het totaal van de laatste aankoopfactuur. Het geheel gedeeld door de totale Aantal producten (gemiddelde prijs).
  • Prijs (1,2,3,4,5)
    De 5 VERKOOPPRIJZEN zijn standaard berekend in functie van de standaardmarges in het menu TOOLS -> Parameters.
    Voorbeeld van een referentie van een product: MOBNOK6610 MOB=afkorting van mobiel, NOK=afkorting van het merk Nokia, 6610=type van mobiel.³
  • Winst. (1,2,3,4,5)
    U kunt ook onmiddellijk de gewenste winstmarge ingeven, het programma berekent dan de verkoopsprijs voor u.
    Zie menu:
    Extra->Parameters->Producten->Winst.
  • Incl.BTW (1,2,3,4,5)
    Rechts heeft u de prijzen Incl.. BTW
  • Per aantal
    Degressief tarief per Aantal.
  • P.S.: In het record product, om de nieuwsgierigheid van sommigen aan de verkoopsbalie te vermijden, kunnen de kostprijs en de verkoopprijs verborgen worden met de knop
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
  Vervaldatum

  • Zoals zijn naam aangeeft laat ze via de lijst met de producten het nazicht van de producten waarvan de vervaldatum voorbij gestreefd is toe .
 
  Zichtbaar op tarieven

  • Als u dit veld niet aankruist bij de afdruk van een tarief zullen deze producten niet zichtbaar zijn (ook geldig voor e-commerce).
 
  Recupel Reprobel

  • Ecotaks
 
  Intracom

  • De INTRACOM CODE voor land en transport dienen voor het automatisch opstellen van uw intracom-listing.
 
  Lengte Breedte Gewicht

  • Laat het intypen van de verkochte producten per meter of vierkante meter toe.
    Voor deze producten kan de verkoopsprijs per paneel of lengte en de aankoop per lopende meter of vierkante meter zijn.
  • Tijdens het afdrukken van een document wordt het gewicht van alle producten opgeteld en geprint onderaan het document.
    Zie menu:
    Bestand->Instellingen documenten->Gewicht
    Extra->Parameters->Producten->Gewicht eenheid
 
  Ongebruikt

  • Indien een product werd gebruikt in gelijk welk document, is het niet meer mogelijk dit product te wissen omwille van gelegde relaties tussen product->document. Gelieve in deze situatie het vierkantje aan te kruisen en het product verdwijnt uit uw lijsten, selecties en E-commerce.
 
  Extra velden

  • Deze zone kan specifieke codes eigen aan h. bedrijf bevatten met als doel een persoonlijke filter toe te passen, merken of klasseren van bepaalde producten.
    In de lijsten product of bewegingen is het selecteren v/h extract of het traceren voorzien.
  • Voorbeeld van afmetingen en kleuren:
    Noteer in dit veld voor een artikel met afmeting 34 en rode kleur:T:34/C:R
    Tijdens het coderen van een document, via de geavanceerde zoekfunctie van een product (vergrootglas), bij het zoeken op het veld Extra velden, indien u T:34 invult + drukt op ENTER, krijgt u als zoekresultaat alle producten met afmeting 34.
    Indien u T:34/C:R noteert + drukt op ENTER, geeft het zoekresultaat u alle rode producten met afmeting 34.
    Het is mogelijk deze zoekopdrachten te combineren met de velden categorie, omschrijving, leverancier, referenties van het te zoeken product.
    Al deze selecties zijn eveneens mogelijk in het menu Lijst->Producten of Lijst->Bewegingen
 
  Afdruk foto s op document

  • Om een foto toe te voegen: kopieer uw beeld naar de folder [cprogramfiles]\Images en hernoem het met de referentie van het product (productref.jpg of .gif)
  • Zie menu:Bestand->Instellingen documenten->Afdruk foto s op document
  • Zie menu:Extra->Parameters->Producten->Verkleining voor afdruk foto s
  • Indien u beschikt over de module EFYESHOP (E-commerce) zijn alle afbeeldingen automatisch zichtbaar op uw site.
 
  Samengesteld

  • Samengestelde producten laten de automatische berekening van de kostprijs toe, alsook het updaten van de stock vanwaar de producten komen
  • U kunt de producten zelf coderen, aangepast aan de aard van de producten of diensten die u aanbiedt.³
 
  Categorie

  • Deze referentie laat u toe om snel een record terug te vinden wanneer u de volledige referentie of de eerste karakters van de referentie gevolgd door een * (wildcard) ingeeft.³
  • Zie menu:Bestand->Categorie
 



Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Klanten & Leveranciers
Home Help


   

   Referentie

  • De referentie van een klant is een logische combinatie van karakters en/of cijfers die u toelaten om gemakkelijk de naam van de klant in zijn bestand terug te vinden.
  • Bijvoorbeeld: VANDEPROEF voor "Vandeproef Henry"
    Deze referentie laat u toe om gemakkelijk het record van een klant te vinden bij het intypen van de complete referentie of de eerste karakters van de referentie, gevolgd door een * (wildcard).
  • Bijvoorbeeld: na het record van een klant te hebben ingevuld, typ VAN* om de opzoeking te starten, daarna de toets ENTER of Tab.

    U zult een venster met de namen van alle klanten in alfabetische orde zien, beginnend vanaf VAN . Het volstaat om de naam van een klant aan te duiden door middel van de pijltjestoetsen en op ENTER te drukken of door op de naam met de muis te klikken.
 

   BTW nr.

  • Voor bepaalde landen hebben de klanten een b.t.w. nummer.
    In dit geval wordt het intypen van de b.t.w. gecontroleerd door een wiskundige formule die foutieve nummers niet zal toelaten.
    De twee eerste karakters bepalen het land.
 
   Algemene info

  • De gewoonlijke onmisbare gegevens zoals Naam, Adres, Telefoon, enz…
 
   Extra velden

  • Deze zone kan specifieke codes eigen aan h. bedrijf bevatten met als doel een persoonlijke filter toe te passen, merken of klasseren van bepaalde producten.
    In de lijsten product of bewegingen is het selecteren v/h extract of het traceren voorzien.
 
  Zaak.C.

  • Het totale bedrag excl..BTW voor deze klant of leveranc. van de gesloten facturen min de creditnota s.
    De update van het Z.C. gebeurd bij de 1ste afdruk of E-mailen van het document.
    Bij het deblokkeren van een document wordt de operatie omgekeerd
  • Zie menu:Extra->Reorganisatie->Zaak.C. klant(en) of leveranc.
 
   Saldo

  • Totaalbedrag met BTW inbegrepen min de voorschotten van de klant of leverancier voor alle documenten waarvan de wijze van betaling nog niet volledig is.
    De update gebeurt bij het intypen van het bedrag.
  • Zie menu:Extra->Reorganisatie->Saldo klant(en) of leveranc.
 
   Listing Intrastats

  • De INTRACOM CODE voor land en transport dienen voor het automatisch opstellen van uw intracom-listing.
 
   Limiet

  • Dit veld bepaalt het maximum toegestane krediet aan een klant.
    Dit krediet wordt berekend op basis van het totaal aantal open verkoopdocumenten die niet betaald zijn.
    Indien dit veld op nul staat, houdt EasyForYou geen rekening met de limiet.
 
   Bijkomende ref.

  • Deze referentie kan misschien van een klant zijn in een ander boekhoudingprogramma.
 
   Taal

  • Dit is de taal van de klant die zal gebruikt worden voor het genereren en het uitprinten van de documenten.
    Die kan verschillen met die van de gebruiker.
 
   Deviezen

  • Dit is het devies dat standaard zal worden gebruikt bij het invoegen van een document voor die klant of leverancier.
    De koers van het devies kan aangepast worden in het document.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
  • Bij de creatie van een nieuw document, als het devies van de klant verschilt met het standaard devies (Tools -> Parameters) zijn het de BTW-codes van het record devies die primeren.
 
   Betaling

  • De gewoonlijke betaling van de klant of leverancier.
    Opgelet: als de wijze van betaling in een document is ingebracht wordt het document als "reeds betaald" beschouwd en maakt het geen deel meer uit van de "onbetaalde".
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
  • Afdrukken van het betalingssoort in een NIET betaald document: te kiezen in menu Bestand->klant->Betaling
 
   Korting

  • Deze korting zal als standaardkeuze op alle documenten overgenomen worden, ingesteld voor deze klant of leverancier.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
   Verkoper

  • Deze code dient om de winsten van de verkoper te berekenen of om nog een lijst af te drukken met de klanten van de verkoper enz…
 
   Vervaldatum

  • Aantal dagen voor de automatische berekening van de vervaldatum op de documenten.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
   Aantal kopies

  • Aantal kopieën als standaardkeuze voor het uitprinten van het document voor deze klant.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
   Prijsniveau.

  • Het niveau van de klantenprijs 1 t/m 5 is verbonden met de verkoopsprijs van 1 t/m 5 in het record product.
    Een klant die de code 4 aangeduid ziet, bij het toevoegen van producten in een document, is het niveau v/d prijs 4 dat standaardkeuze is.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
   Tegenrekening & Centralisatierekening

  • De tegenrekening en de centralisatierekening (verkoop en aankoop in de boekhouding) kan eventueel ingegeven worden om als een link te dienen met een boekhoudingprogramma.
  • De standaardcode kan aangepast worden in het menu TOOLS - Update van de parameters.
  • Dit gegeven is als standaardkeuze voorgesteld bij het maken van een nieuwe document en kan altijd aangepast worden.
 
   Categorie

  • De categorie van een klant kan gelinkt zijn aan één of meerdere categorieën van producten i.f.v. van een specifieke berekening van de productprijs per categorie.
    Dit veld laat de affichering toe van bepaalde productcategorieën in E-Shop i.f.v. de klant.
  • Zie menu:Bestand->Categorieën->Klant (Categorie E-Shop)
 
   Paswoord

  • Hier coderen of wijzigen van het paswoord dat uw klanten toelaat bestellingen te plaatsen via E-Shop (EFYESHOP-E-Commerce).
    De login voor E-Shop is de referentie van de klant.
 
   Speciale prijzen - Product per klant

  • Input hier een document nummer waarin u een reeks producten kunt coderen die tegen speciale prijzen worden verkocht. Bij een verkoop aan de betreffende de klant van deze fiche, als een van de producten is aanwezig in het verwezen document, de prijs (en of de korting) van het verwezen document dat zal hernomen worden en dat prioritair zal zijn op de andere prijzen.
 



Referentie,Omschrijving,Aantal,Bestel,Prijs,PTTC,Leverancier,Extra velden,Categorie,Referentie 2,Referentie 3|Opzoeken producten met referentie Afdrukken van deze pagina   Bestand Categorieën
Home Help






Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Instellingen documenten
Home Help


De soorten documenten zijn weergegeven in tabblads
U kan deze tabbladen aanpassen in menu Bestand->Instellingen documenten



BTW-Aangifte Afdrukken van deze pagina   Bestand BTW taks
Home Help

De nieuwe BTW codes kunnen altijd toegevoegd en aangepast worden volgens de nieuwe wetgeving.



Product relaties/ BTW Codes/Devies/Parameters:

Gelieve van tevoren de ontbrekende BTW code te specifieren (de meest gebruikte) in de menu:
Extra->Parameters->Boekhouding->BTW verkoop en BTW aankoop.



Vervolgens de BTW code te specifieren in de menu:
Beheer -> Deviezen, met behulp van de verrekijker, selectioneert u uw gewenste devies (deze die u het meeste gebruikt en die zich in de menu Gebruik -> Parameters ->General->Devies bevindt)


Met behulp van de verrekijkers selecioneert u de fiche die overeenstemt met uw devies, klik OK en codeer de aangepaste BTW codes aankoop en verkoop in de vakken: Beheer -> Deviezen -> BTW verkoop en BTW aankoop.

De BTW codes die tevoorschijn komen in het document tijdens het toevoegen van producten, zijn automatisch geselectioneert aan de hand van de devies die zich bevindt in de fiche van de klant of leverancier.



Factuur voorbeeld BTW 21%: Uw bedrijf is Belgisch alsook uw klant (na te gaan-> uw devies in EURO)
(na te gaan-> uw devies in menu Extra->Parameters->Algemeen is EUR)
In Bestand->Klanten, in de fiche van uw klant, kiest u de devies EUR
(na te gaan-> in Bestand->Deviezen, in de fiche EUR heeft u de BTW code verkoop 21)
In Bestand->Documenten, terwijl u een product in een factuur encodeert is het de BTW code 21 die automatich wordt gekozen, die u altijd en op gelijk welk moment kan vervangen door een andere.

Factuur voorbeeld ECEE (land EEG gemeenschap) 0% BTW: uw bedrijf is belgisch en uw klant is Hollands en beschikt over een BTW nummer.
(na te gaan-> uw devies in menu Extra->Parameters->Algemeen is EUR)
In Bestand->Klanten, in de fiche van uw klant kiest u de devies EUE die overeenstemt in menu Bestand->Deviezen aan een EUE (EURO EEG gemeenschap).
(na te gaan-> Bestand-> devies in de fiche referentie=EUE geeft u de BTW code ECEE (0%) in en in het vak heeft u eventueel de tekst gespecifieerd die overeenstemd aan de toepassing van een wet-tekst die zich op uw factuur moet bevinden)
In Bestand->Documenten, terwijl u een product in een factuur encodeert is het de BTW code ECEE die automatich wordt gekozen, die u natuurlijk altijd en op gelijk welk moment kan vervangen door een andere. (in dit specifiek geval, de wet-tekst opgenomen in uw fiche BTW ECEE wordt automatisch op uw factuur opgenomen en ook afgeprint.)

Factuur voorbeeld EXPORT 0% BTW: uw bedrijf is belgisch en uw klant is Thai en betaald u in EURO.
(na te gaan-> uw devies in menu Extra->Parameters->Algemeen is EUR)
In Bestand->Klanten, in de fiche van uw klant kiest u de devies EUX die overeenstemt in menu Bestand->Deviezen aan een EUX (EURO Export).
(na te gaan-> Bestand-> devies in de fiche referentie=EUX geeft u de BTW code EXPORT (0%) in en in het vak heeft u eventueel de tekst gespecifieerd die overeenstemd aan de toepassing van een wet-tekst die zich op uw factuur moet bevinden)
In Bestand->Documenten, terwijl u een product in een factuur encodeert is het de BTW code EXP die automatich wordt gekozen, die u natuurlijk altijd en op gelijk welk moment kan vervangen door een andere. (in dit specifiek geval, de wet-tekst opgenomen in uw fiche BTW EXP wordt automatisch op uw factuur opgenomen en ook afgeprint.)

Factuur voorbeeld EXPORT 0% BTW: uw bedrijf is belgisch en uw klant is Amerikaan en betaald u in USD.
(na te gaan-> uw devies in menu Extra->Parameters->Algemeen is EUR)
In Bestand->Klanten, in de fiche van uw klant, kiest u de devies USD
(na te gaan-> in Bestand->Deviezen, in de fiche USD heeft u de BTW code EXP 0% (Export))
In Bestand->Documenten, terwijl u een product in een factuur encodeert is het de BTW code EXP 0% (Export) die automatich wordt gekozen, die u altijd en op gelijk welk moment kan vervangen door een andere.






De algemene rekeningen worden gebruikt voor een eventuele link naar een boekhoudingprogramma. Afdrukken van deze pagina   Bestand Algemene rekeningen
Home Help


De algemene rekeningen worden gebruikt voor een eventuele link naar een boekhoudingprogramma.




U kunt nieuwe deviezen toevoegen! Afdrukken van deze pagina   Bestand Deviezen
Home Help


De koers van het devies kan ge-update worden via de codering van een document of via een module die een automatische update invoert via Internet.
Zie onze tarieven: EFYCURONLINE

Bij de creatie van een nieuw document, als het devies van de klant verschilt met het standaard devies (Tools -> Parameters) zijn het de BTW-codes van het record devies die primeren.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Gemeente
Home Help


Laat u toe de postcodes van uw land te coderen en te consulteren. Deze functie is actief tijdens het coderen van een klant of leverancier en maakt een zoekopdracht per postcode of per gemeente mogelijk.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Bedrijf
Home Help


Nà ontvangst van uw licenties, gelieve de donkergrijze velden gemarkeerd met een asterisk (*) niet meer te wijzigen zonder een verkooppunt van de software te bepalen. De heldere grijze velden kunnen HTML-codering bevatten. U kan al dan niet uw logo (formaat GIF of JPG) integreren in de documenten en een keuze maken tussen links aligneren, centreren of rechts aligneren (links en rechts voor uw bedrijfsgegevens) of uw logo niet opnemen. Vergeet niet de afmetingen en de pixels van uw logo te specifiëren; neem bij voorkeur een afbeelding van minstens 150 DPI voor een kwalitatieve afdruk.




Klik op GO voor het downloaden van uw licenties Afdrukken van deze pagina   Bestand Licenties
Home Help


Referentie: Zie onze tarieven
Als u een licentie voor een module bestelt, bij ontvangst van betaling ontvangt u per E-mail een code.





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Gebruikers
Home Help

Het inloggen bij het opstarten van Easy kan geactiveerd worden in het menu Tools -> Parameters.
Het paswoord is niet verplicht.
Enkel het type gebruiker "Administrator" heeft het recht bepaalde parameters van Easy aan te passen.

Elke gebruiker kan zijn eigen taal kiezen, in Easy zullen de documenten in de taal van de klant of leverancier opgemaakt worden.
Het type document dat de voorkeur geniet van de gebruiker zal actief zijn bij elke opstart van Easy For You.
De taalverandering van de gebruiker wordt pas actief bij het herstarten van Easy For You.

Dagelijkse backup bij het opstarten:
Bij de eerste opstart van de dag maakt EasyForYou automatisch een back-up van uw gegevens en dit voor een cyclus van één week.

Folder voor uw backup:
Locatie voor uw automatische back-up bij de eerste opstart van de dag van de software.
Kies bij voorkeur een locatie buiten uw harde schijf: public folder op uw PC in netwerk, USB Memory stick, External Hard-Disk...
Zie menu: Help op het Internet -> F.A.Q. (Frequently Asked Questions) Nr. 2

Bij het opstarten, zoek en toon de te leveren KLANTENbestellingen:
Bij de eerste opstart van de dag verifeert EasyForYou automatisch of er bestellingen bestaan waarvan de leveringsdatum vervalt en visualiseert deze in de tabblad van bestellingen.





EasyForYou print of formatteert en verstuurt zijn documenten per e-mail (HTML of PDF). Afdrukken van deze pagina   Bestand E-mail
Home Help





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Printen
Home Help



Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bestand Verlaten
Home Help


Sluit de connectie met de database en verlaat het programma Easy For You.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bewerken Package bewaren
Home Help

De Packages zijn samengesteld uit meerdere regels "details producten" uit het document.
Die kunnen bewaard of geladen worden.

Om een Package te bewaren:
Open een nieuw document Prijsofferte, voeg producten en tekst toe die deel moeten uitmaken van een Package.
Selecteer de regels uit het document door in de linkermarge van het productrooster te klikken.

Rechtsklik en kies "Package bewaren".
Geef een naam aan uw Package om het later opnieuw te kunnen inladen.
De naam van een package kan een product referentie zijn, in dit geval wordt het package automatisch geladen.
(Deze functie kan voor het creëren van lange beschrijvingen voor de producten worden gebruikt)





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bewerken Package Laden
Home Help


De Packages zijn samengesteld uit meerdere regels "details producten" uit het document.
Die kunnen bewaard of geladen worden.

Om een Package te laden:
Rechtsklik op de plaats waar het in het productrooster moet verschijnen en kies dan voor "Package laden" in het contextmenu.
P.S.: Als u niet "Herneem de prijzen" aankruist, zal het programma de prijzen van de producten in uw Package actualiseren.






Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bewerken
Home Help


Deze functie laat u toe om te schakelen naar de 'edit' modus voor het wijzigen van de gegevens in de fiche klant, producten, documenten enz.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bewerken Plakken
Home Help


Maakt het mogelijk de essentiële informatie van een product te plakken in een nieuwe productfiche.




U kiest bewerken - kopiëren naar of u rechtsklikt en kiest kopiëren naar. Daar kan u kiezen naar welk type document u het document wil kopiëren. Afdrukken van deze pagina   Bewerken Kopiëren naar
Home Help


Zie het helpmenu "Bestand->Documenten"
-> Kopieer een document naar een ander.





Voegt een lijn toe in een document. PS: gebruik de toets "Insert" van het klavier om blanke regels toe te voegen."> Afdrukken van deze pagina   Bewerken Invoegen
Home Help


Voegt een lijn toe in een document.




Voegt een lijn toe in een document. Afdrukken van deze pagina   Bewerken Tekst invoegen
Home Help

Rechtsklik in het veld van het rooster, voor het coderen van producten, om tekst in te voegen.
Typ de tekst in het veld en klik op "Bewaren" om het te integreren in het document.

P.S.: Als u de teksten wilt bewaren om ze later weer te kunnen opvragen, zie "Package bewaren" en "Package laden".





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Bewerken Nieuwe toevoegen
Home Help


Maakt het mogelijk nieuwe productfiches toe te voegen vertrekkende van een bestaande productfiche.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Lijst Klant(en) of leveranc.
Home Help


Maakt een selectie, afdruk of export van de lijst met klanten of leveranciers.




Tabblad "Kassa" en menu Lijst->Betalingen Afdrukken van deze pagina   Lijst Betaling
Home Help


Tabblad "Kassa" en menu Lijst->Betalingen


Deze lijst visualiseert de verschillende betalingen of ontvangen voorschotten voor uw facturen of tickets (uitsluitend status GESLOTEN) of bestellingen (uitsluitend status OPEN).
De lijst is automatisch onderverdeeld per betaalwijze en hierin gerangschikt volgens de datum van betaling. Per betaalwijze wordt het subtotaal vermeld.
Deze lijst geeft eveneens het totaal van opnames of ontvangsten van contant geld weer.

Procedure voor het toevoegen in de tab "Kassa" van een betaling met contant geld van een factuur :

- Klik op de tab "Verkoopfactuur"
- Klik met de rechtermuisknop op het documentnummer van de betaalde factuur
- Selecteer de wijze van betaling "contant geld" in het menu "Betaling"
- Tik de datum en de referentie van de ontvangen betaling

Indien de betaling van deze factuur met contant geld werd uitgevoerd, is de informatie nu zichtbaar in de tab "Kassa".
In deze tab kan u klikken op de knop "Dag kassa" of "Maand kassa" om de volledige lijst met de kassabewegingen te visualiseren per dag of per maand.

Bij aanvang is het bedrag van de geldkas "nul". Dit wordt aangeduid door de lijn "Cash in kassa op dd/mm/jj". Dagelijks wordt er automatisch door EasyForYou een kaslijn toegevoegd die het totaal van het kasgeld herneemt van de voorgaande dag.

Indien de facturen of bestellingen werden vereffend met contant geld, zal vanaf de volgende dag, de nieuwe kaslijn "Cash in kassa op dd+1/mm/jj" het totaal van de uitgevoerde betalingen met contant geld hernemen.

Om te vermijden dat uw kassa buitensporige bedragen zou bevatten, is het soms nodig om eveneens opnames van contant geld in te brengen.

Procedure voor het inbrengen van een opname in de tab "Kassa" :

- Voeg een lijn toe op dezelfde wijze als in een document
- Selecteer het product met als referentie "REG"
- Vervang de omschrijving van deze kassalijn, bijvoorbeeld : "Opname voor de bank"
- Tik het bedrag en vervang de Aantal door -1 (negatief = opname, positief = ontvangst)

U kan het totaal van uw contant geld in de kassa à jour houden door de verschillende opnames (of ontvangsten) en de aankopen met contant geld in te brengen. Bijvoorbeeld : "Opname restaurant xxx", "Opname brandstof" enz.

Vergeet niet :
Opname : Aantal = -1
Ontvangst : Aantal = 1





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Parameters
Home Help

Algemeen

Devies:
Default Devies: Het is dit devies dat terug zal worden gebruikt tijdens het coderen van een nieuwe klant of leverancier

Automatische unlock na:
Automatisch bewaren: Tijd uitgedrukt in seconden waarbij - nà deze periode - de gegevens automatisch worden bewaard i.g.v. NO-ACTIVITY-detectie bij de gebruiker.


Gebruik van de Tooltip teksten:
Van zodra u de software beheerst, kan u - voor uw comfort - het visualiseren van de Tooltip teksten afzetten.

Login bij het opstarten:
Login: If check this box, Easy for You will force the user to be identified with on each starting of the software and request a password.
Niet toegevoegd, Easy For You gebruikt standaard de naam van de Windows-user voor identificatie en de transacties.
PS: In deze situatie is er geen paswoord voor Easy For You.

Beheer van producten op basis van serienummer of lot:
Laat het beheer van producten toe per serienummer en per lot
Zie menu: Help op het Internet -> F.A.Q. (Frequently Asked Questions) Nr. 12

Display van het tijdschema:
Visualiseren van een kleine kalender in de menu bar.

ID Barcode:
Identificatiekarakter voor het lezen met barcode (starten = F9 of F11).
F9 = Automatisch andere lijn bij het coderen van een document.
F11 = Niet automatisch andere lijn.

De finale synchronisatie moet een spatie ( CHR 32) zijn.

Duizend separator voor de afdruk:
Print een duizend separator tijdens het afdrukken van een document.

Activeert de berekening van het wisselgeld voor de contante betalingen:
Activeert een windowsvenster met "formulier" bestemd voor het berekenen van het totaal terug te geven bedrag bij contante betaling.

Boekhouding

Centralisatierekening verkoop:
Centralisatierekening aankoop:
Tegenrekening verkoop:
Tegenrekening aankoop:
De tegenrekening en de centralisatierekening (verkoop en aankoop in de boekhouding) kan eventueel ingegeven worden om als een link te dienen met een boekhoudingprogramma.
General Accounts by default: These is the accounts which will be taken again during the encoding of a new customer, supplier or product.

BTW verkoop:
BTW aankoop:
BTW Code by default: These BTW codes which will be taken again during the encoding of a new product.
Als de voorgestelde code u niet bevalt, typ * (wildcard) druk daarna op ENTER, een nieuw venster met alle beschikbare codes zal verschijnen.
U kunt eventueel een nieuwe code creëren.

Aanmaningsbrieven genereren:

Klant(en) of leveranc.

Taal voor nieuw toegevoegde klanten:
Standaard taal: Deze taal zal standaard ingesteld worden bij de codering van een nieuwe klant of leverancier.

Categorie:
Standaardcategorie tijdens het toevoegen van een nieuwe klant of leverancier.

Verkoper:
Standaardverkoper tijdens het toevoegen van een nieuwe klant of leverancier.

Bij het afdrukken van een klantenadres, wordt de landcode vóór de postcode geprint.:
Tijdens de afdruk van een document, wordt de landcode geprint voor de postcode
(Bijvoorbeeld: B-1000 Brussel).

Afdrukken adres op brief:
Parameters voor het instellen van de afdrukpositie van het adres tijdens de afdruk op een omslag via de menu bar, menu Bestand->Klant(en) of leveranc.

Producten

Winst. kostprijs:
Winstmarge in percentage i.f.v. de automatische berekening van de kostprijs t.o.v. de aankoopprijs tijdens het toevoegen van een nieuw product

Winst. prijs 1,2,3,4,5:
Marges by default: These is the margins which will be taken by default during the encoding of a new product.

Voorbeeld :
Kostprijs = 100 EUR (Ex. BTW)
Verkoopprijs = 125 EUR (Ex. BTW)
Winst. prijs = (1 - ( 100 / 125 )) x 100 = 20 %
Winst = 25 % = ( 100 + 25%)

Kostprijs = EUR (Ex. BTW)
Verkoopprijs = EUR (Ex. BTW)
Winst. prijs = %
Winst = %


Per aantal:
Degressieve tarieven
Zie menu: Help op het Internet -> F.A.Q. (Frequently Asked Questions) Nr. 11

Gemiddelde kostprijs:
Totale waarde van de Aantal in stock voor een volgende product, samengeteld met het totaal van de laatste aankoopfactuur. Het geheel gedeeld door de totale Aantal producten (gemiddelde prijs).

Aankooppr. voor winstmarge/Zakencijfer uitrekenen:
Tijdens het coderen van een verkoopdocument neemt EasyForYou de aankoopprijs in plaats van de kostprijs.

Aantal decimalen voor Aantallen:
Tijdens het coderen van een document neemt EasyForYou twee decimalen voor de codering van hoeveelheden.

Gewicht eenheid:
Gewichtseenheid gebruikt bij producten en bij de afdruk van documenten.

Volume eenheid:
Eenheid van volume voor eventuele afdruk van de berekening van de Aantal van goederen tijdens het gebruik van de module EFYLW - Beheer van productafmetingen.

Lengte eenheid:
Lengte-eenheid gebruikt bij producten en bij de afdruk van documenten.

Coëfficiënt / Prijs / Gewicht:
Wanneer in het document de cursor bij het prijsveld komt, druk de knop F1 in.
Een nieuw venster wordt weergegeven: De prijs van de goederen per gewicht in functie van deze coëfficiënt.



Verkleining voor afdruk foto's:
Verkleiningspercentage van foto's van producten tijdens de afdruk van documenten.

Berekening prijs op breedte en lengte:
Laat het intypen van de verkochte producten per meter of vierkante meter toe.
Voor deze producten kan de verkoopsprijs per paneel of lengte en de aankoop per lopende meter of vierkante meter zijn.

Negatieve voorraad niet toegelaten:
Geeft een geluidssignaal indien de stock van een product negatief wordt tijdens het coderen van een document.

Automatische aanpassing van de verkoopprijzen aan de codering van de aankopen:
Automatisch aanpassen van de verschillende prijzen in de productfiche t.o.v. de standaardmarges tijdens de codering van de aankoopprijs in de aankoopfactuur.

Neem de aankoopprijs in de aankoopdocumenten:
Neem de aankoopprijs en niet de kostprijs van de productfiche bij het kopiëren van een document naar een aankoopdocument.

Bewaar de kostprijs aan de kopie van documenten:
Tijdens het kopiëren van een verkoopdocument naar een ander verkoopdocument, wordt de kostprijs van het originele document gekopieerd en NIET de kostprijs aanwezig in de productfiche die aangepast kan zijn.

Afdrukken

Subtotalen BTW:
Print de subtotalen van de verschillende BTW-tarieven op de documenten

Subtotalen basis BTW:
Print de subtotalen van de BTW op de documenten.

Papier 11 Inches:
Voor het instellen van de afdruk van documenten op papierformaat 11 inch.

Afdruk datum en uur op documenten:
Print de datum en het uur van afdruk onderaan het document.

Automatisch invoegen van de ref. naar de gekopieerde doc.:
Tijdens het kopiëren van een document naar een ander document, worden automatisch interne referenties (REFND) gegenereerd tussen het originele en het nieuwe bestemde document i.f.v. het verbeteren van de traceerbaarheid.

De verwijzingen drukken (REFND):
Print de interne referenties (REFND) die automatisch gegenereerd werden tijdens het kopiëren van een document naar een ander document.

Producten tussenlijnen:
Print een lijn tussen elk product tijdens het afdrukken van een document.

Vereenvoudigd documentnummer:
Tijdens het afdrukken van een document wordt het formaat van het documentnummer vereenvoudigd naar AAAAA/Nummer.
Bijvoorbeeld: FT1200500000245 wordt 2005/245

Sponsor:
Deze optie bestemd om www.easyforyou.be weg te laten van de documenten. (kan niet weggelaten worden op documenten met de gratische versie of als u verdeler ben). Het vakje «Sponsor» kan ongedaan gemaakt worden bij aankoop van een promotie en www.easyforyou.be is niet meer zichtbaar op uw documenten.

Printer:
1) Facultatief veld voor de naam van uw standaardprinter.
2) Facultatief veld voor het coderen van de naam van de printer bestemd voor het afdrukken van verzendingsformulieren per colli voor de express-koerierdienst. Zie fiche voorbeeld LayoutDHL.htm.
3) Facultatief veld voor het coderen van de naam van de printer bestemd voor het afdrukken van etiketten (één per product) voor de verzending van goederen per express-koerierdienst.

* Ophalen van de naam die zich bevindt in Windows->Start->Parameters->Printers
* Zie menu: Help op het Internet -> F.A.Q. (Frequently Asked Questions) Nr. 9

Witruimte document:
Bepalen van de linkermarge in millimeter voor de afdruk van documenten.

Witruimte kassabon:
Bepalen van de linkermarge in millimeter voor de afdruk van kasticketten.

Aantal lijnen in de document:
Bepalen van het aantal regels in een document in functie van de afdruk.
Dit laat u eveneens toe het pagina-einde aan te passen voor de afdruk van een lang document met meerdere pagina's.

Aantal lijnen voor de voet van het document:
Bepalen van het aantal regels te printen onderaan de pagina van een document.

Kleuren van de titel document:
Kleurcode (format HTML) voor de afdruk van de achtergrond van titels op de documenten.

Print een korting berekend op het verschil tussen prijs 1 en de verkoopprijs.:
Print de korting op de kastickets klein formaat.

Kassabon:
Tijdens het afdrukken van een document wordt de link naar onze site onderaan de pagina geprint.
Deze optie is niet beschikbaar in de lite versie.

Diversen

Online verkoopspunten:
Activeert het systeem van online verkoopspunten (module EFYPDV) als server of klant.

Instellingen documenten:
Referentie van type document bestemd voor de bestellingen geplaatst via het systeem van de online verkoopspunten (module EFYPDV).

Leverancier:
IP adres van de server i.g.v. gebruik van het systeem van de module beheer verkoopspunten online (module EFYPDV).

Automatische berekening van de hoeveelheden te bestellen:
Berekent automatisch de beschikbare stock tijdens het kopiëren van een bestelling klant naar een bestelling leverancier, en genereert enkel de ontbrekende producten in de bestelling leverancier.

Automatische toevoeging van commentaren in de bestellingen:
Tijdens het kopiëren van een bestelling klant naar een bestelling leverancier worden de beschikbare producten informatief gemarkeerd onder de vorm van opmerkingen. Deze opmerkingen worden niet geprint op de bestelbon leverancier maar zijn enkel zichtbaar op scherm.

LicentieBarcodes:
Uw licentienummer bij gebruik van barcodes type EAN

SMTP:
Adres SMTP voor de verzending van uw documenten per e-mail via ASPMail in het menu: Lijst->Documenten->E-mail

 





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Reorganisatie
Home Help


De onderhoud moet gebeuren na een crash van het systeem




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Aanmaningsbrieven genereren
Home Help


Zie menu Extra->Parameters->Boekhouding

Het beheer van de automatische aanmaningsdocumenten kan u activeren door het aanklikken van "Activeren v. d. geavanceerde aanmaningsfactuur".

Drie aanmaningstermijnen zijn instelbaar. Deze termijnen worden gebruikt om aanmaningsdocumenten automatisch te genereren via het menu :
Extra->Aanmaningsbrieven genereren
OF via het menu
Bestand->Gebruikers->Activeren van de automatische aanmaningsfacturen

De activering genereert, bij de eerste opstart van de software en dit één keer per dag, de afdruk van aanmaningsbrieven voor de onbetaalde facturen.

De aanmaningsdocumenten niveau 1 wordt automatisch gegenereerd onder de volgende voorwaarden (in functie van de taal van de klant):
1) De factuur is niet betaald (het type van betaling staat nog op "Te betalen")
2) In Beheer Klanten is de "Categorie aanmaning" NIET ingesteld op "Geen aanmaning"
3) De vervaldatum van de factuur + het aantal dagen ingegeven in het veld "Aanmaningstermijn niveau 1" (defaultwaarde 15 dagen) is voorbij.

De aanmaningsdocumenten niveau 2 wordt automatisch gegenereerd onder de volgende voorwaarden:
1) Idem niveau 1
2) Idem niveau 1
3) De datum van de eerste aanmaningdatum onderaan Bestand->Document + het aantal dagen ingegeven in het veld "Aanmaningstermijn niveau 2" (defaultwaarde 15 dagen) is voorbij.

De aanmaningsdocumenten niveau 3 (ingebrekestelling) wordt gegenereerd volgens dezelfde principes als de aanmaningsdocumenten niveau 2 maar houdt rekening met de aanmaningstermijn van niveau 3.

Wijzigen van de aanmaningsbrieven
In het tab boekhouding bevinden zich 18 knoppen (3 niveaus van aanmaningsbrieven - 6 talen) voor het wijzigen van de aanmaningsbrieven. U kan de HTML-templates wijzigen door te klikken op de overeenstemmende knop.
Gelieve vooraf te controleren of standaard een HTML-editor is ingesteld in uw Internet Explorer via het menu Extra->Internet-opties ->Programma's (standaardwaarde Front-Page).
De HTML-bestanden layoutRxLL.htm (x = niveau van aanmaning, LL = taal van de aanmaningsbrief) bevinden zich in uw folder van EasyForYou. Indien dit niet het geval is, kan u ze downloaden via https://www.easy-for-you.com/download/layoutRxLL.ZIP

Door het aanklikken van de velden "Vanaf aanmaningstermijn", kan u boetes instellen (vast bedrag of rentevoet) die worden berekend vanaf de vervaldatum en toegevoegd aan de aanmaningsbrieven (Zie menu Extra->Parameters->Boekhouding).

De standaardwaarde van de categorie van aanmaningsfactuur wordt automatisch hernomen tijdens het toevoegen van een nieuwe klant in EasyForYou.

Diverse functionaliteiten verbonden aan het gebruik van de aanmaningsbrieven:

Bij Beheer van documenten (enkel beschikbaar in de tab "Verkoopfactuur") :
Klik op de knop "Onbetaald", klik vervolgens op de rechtermuisknop om enkel de facturen te selecteren en te visualiseren die een aanmaning niveau X hebben gekregen OF enkel de aanmaningsbrieven te visualiseren die werden gegenereerd op die dag.

Met een rechtermuisklik op het documentnummer visualiseert u het contextueel menu, kies hierin "Aanmaningsfactuur" en kies het gewenste niveau om een aanmaningsfactuur te activeren.

Met een rechtermuisklik op de Printknop en selectie van "Aanmaningsbrief", print u de aanmaningsbrief (idem voor de knop Preview en Print via e-mail).





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Taakplanner
Home Help

Uit te voeren Taak:
dient om periodiek een document te genereren, bestemd voor één of meerdere klanten of leveranciers.

Document: Typ het documentnummer in dat als model zal dienen bij het genereren van periodieke nieuwe documenten.
Neem een prijsofferte of een nieuwe Document van het type "Prijsofferte" voor het genereren van nieuwe modellen.

Afdrukken: Als u dit hokje aankruist zal het nieuwe document(en), gegenereerd door de taakplanner, automatisch worden afgeprint.

Klant of leverancier: Voorzichtig bij het coderen van deze selectie. Easy For You zal voor alle klanten die geselecteerd zijn en volgens termijn gepreciseerd onderaan in "Taak uitvoeren", een nieuw gegenereerd document opmaken en/of uitprinten.

Type document: Typ de type document (3 letters) waar het nieuwe document moet gegenereerd worden.
Bijv. FT1 (factuur) voor het genereren van periodieke facturen voor abonnementen aan één of meerdere klanten.

Taak uitvoeren

Hier bepaalt u het moment dat de taak zal uitgevoerd worden. (De taakplanner voert een test uit van de te "uit te voeren taken" bij elke start van Easy For You)

P.S.: Men kan enkel bij "Taak uitvoeren" één tab instellen bij de termijnen. Ze zijn NIET samenvoegend.

Krachtig element van de selectie sinds de 'Extra velden':
De Extra velden van elke klant, product of leverancier kan gebruikt worden om specificaties te noteren om ze gemakkelijk in de lijsten, taakplanner, of om de winstmarge te kunnen vinden.

Bijv.: Klanten die een onderhoudscontract hebben aanduiden en aan wie trimestrieel een factuur wordt aangeboden.
In de Extra velden bij klant, noteer een specifieke referentie, bijv. "/C3:ENT"

Om trimestriële facturen te genereren, bij de programmatie van de taakplanner, volstaat het om:
1) Model van het document te kiezen
2) "/C3:ENT" te noteren in de vrije zone van de selecties
3) Bestemming type document te kiezen (FT1 - Facturen).
4) Klik op de tab "Maandelijks" en kruis elke 3 maanden een hokje aan om een trimestriële taak te laten uitvoeren.
5) Kies de dag van de maand waarop het document moet gegenereerd worden of kruis "Laatste dag van de maand" aan.






Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Hergroeperen van de documenten
Home Help


Maakt een automatische hergroepering (eventueel hergroepering volgens dezelfde referenties van klant of leverancier) van geselecteerde documenten mogelijk.
Bijvoorbeeld : automatische hergroepering van onbetaalde bestellingen in facturen.





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Aanpassing Prijzen
Home Help


Maakt het mogelijk een wijziging (verhoging of verlaging) uit te voeren van de aankoopprijs of de verkoopprijs voor het geheel of een gedeelte bepaald in de productfiche.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Boekhouding import-export
Home Help


Deze functie maakt het mogelijk verkoopgegevens te exporteren naar bepaalde boekhoudsoftware.
BOB Software ©
EBP ©
FACTEL ©
GROUP 2000 ©
KLUWER ACCOMS ©
KLUWER EXPERTM+ ©
OCTOPUS ©
ORBIS ©
POPSY ©
SAGE ©
TOPACCOUNT ©
WINBOOKS ©
CODA ©




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Invoeging documenten
Home Help


Laat u toe een niet-sequentieel documentnummer in te voegen.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Winstmarge/Zakencijfer uitrekenen
Home Help


De berekening van de winstmarges gebeurt door middel van een paneel met selecties dat op dezelfde wijze functioneert als bij de selectie van lijsten.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Gegevens exporteren producten
Home Help


Het bestand producten exporteren en invoeren (MDB)
(Noodzakelijke modules: EFYPRODIMPEXP)


Exporteren van productgegevens:

In EasyForYou, Menu Bestand->Export van productgegevens
EasyForYou genereert een MSAccess bestand C:\Temp\ArtEFY.mdb die alle producten bevat die zijn aangemaakt in EasyForYou.

Importeren van productgegevens:

Nà het exporteren van C:\Temp\ArtEFY.mdb, gebruikt u deze database als model voor de opbouw van gegevens.
U kan eventueel de prijs wijzigen van de artikels die voorkomen in ArtEFY.mdb; de prijzen worden automatisch aangepast in EasyForYou tijdens het importeren.
Voor het inlezen van nieuwe producten in EasyForYou, moet u de structuur van ArtEFY.mdb respecteren. U voegt in dit bestand ArtEFY.mdb de nieuwe producten in of toe, daarna maakt u een kopie van ArtEFY.mdb in c:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\EasyNet\Easy For You (Om de map te zoeken, zie menu Help->Dossier) en moet u dit nieuwe te importeren bestand de volgende naam geven: Art.mdb
Tijdens het heropstarten van EasyForYou worden de nieuwe producten geïmporteerd en de bestaande prijzen van producten aangepast.
Opgelet: tengevolge van deze verwerking wordt het bestand art.mdb automatisch verwijderd.
Gelieve volgende instructies te respecteren voor het aanpassen van productgegevens in het bestand ArtEFY.mdb:
In het veld CLEF: gebruik enkel cijfers of hoofdletters, geen spaties.
In de velden CLEF et CLE2: enkel het minteken "-" wordt aanvaard.
In de tekstvelden: gebruik geen weglatingsteken (').
Met betrekking tot hoeveelheden: niet rechtstreeks aanpassen in het veld QUAN maar wel via de codering van Document->Aankopen --> Inventaris tab.





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Alle DEMO klanten en producten uitwissen
Home Help


Deze functie laat u toe alle klanten, leveranciers, producten en documenten gecreëerd tijdens de demoversie, te verwijderen zodat u kan starten met een blanco software. De update van het documentnummer kan u uitvoeren via het menu Bestand->Instellingen documenten. Het selectiecriterium voor het verwijderen van documenten, is de relatie met diè producten, klanten of leveranciers bij wie het woord DEMO in de Extra velden is ingebracht.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Backup
Home Help


Deze functie laat u toe een backup te maken van de volledige databank van uw software. Deze kopie wordt bewaard in de folder gecodeerd in het menu Bestand->Gebruikers->Folder voor uw backup.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Archiveren
Home Help


Klikop het menu Extra->Archiveren, archiveer het betreffende document. Indien u het nummer van het gearchiveerd document wil herbruiken, archiveer danéén document per keer en klik op JA bij de vraag :Automatisch recupereren van het documentnummer?

(Opgelet: Het document wordt gewist ten gevolge van deze actie en de producten worden NIET meer in stock opgenomen.) (Zie Tarief->module: EYFARC) PS: Deze actie is onomkeerbaar !





Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma) Afdrukken van deze pagina   Extra Statistieken van de proefversie
Home Help


Deze tabel vergelijkt de gebruiksfrequentie van de modules met het paginatarief van onze site waardoor u gemakkelijk de versie van het programma of de modules die voor u interessant zijn, kan bepalen.




Voorraadbeheer software met stockbeheer en inventaris facturatie gratis te downloaden (barcodes - facturatieprogramma)

Afdrukken van deze pagina   Extra Software updaten

Home Help


Enkele waarschuwingen voor een update (update) tijdens de installatie van EasyForYou (op een netwerk)
(Noodzakelijke modules: EFYUPDATE)


Procedure (single user)

  1. Als mogelijk, maak een back-up in het menu Extra->Backup op...
  2. Sluit uw computer af en start hem opnieuw op en vooral: start NIET EasyForYou
  3. Download en voer de update uit door op de knop UPDATE te klikken.
  4. Wacht tot de update is voltooid en start EasyForYou opnieuw.
  5. Controleer licenties, klikt u op menu Bestand->Licenties-> GO ...
  6. In het menu Extra->Software updaten, controleer de datum van de licentie is OK-> 20?? Anders klikt het menu Extra->Prijsberekening van een update, om de licentie te bestellen.

Netwerk is het verstandig om ervoor te zorgen dat:

  1. Nakijken dat op elke werkpost geen enkel sessie van easywin.exe open is (kijk Windows->CTRL-ALT-DEL->Task-Manager->programmas).
  2. maak een test (op de server indien u werk met een netwerk) en herbenaam easywin.exe en easywin.mdb in easywin2.exe en easywin2.mdb.
  3. Indien Windows de naamverandering toelaat van de twee files, heeft u de zekerheid dat niemand werkt in EasyForYou.
  4. In het dossier van de instellingen verdelen (sharing) voor het netwerk, gelieve tijdelijk (de tijd van de update) DIT DOSSIER NIET VERDELEN, Zodanig dat niemand EasyForYou opstart tijdens de update, wat de normale update kan tegenhouden.
  5. (op de server indien u werkt met een netwerk) herbenaam easywin2.exe en easywin2.mdb met hun origineel naam easywin.exe en easywin.mdb.
  6. EasyForYou heropstarten. Een update doen vanaf de menu Extra->Software Updaten
  7. wacht op het heropstarten van EasyForYou.
  8. In de instellingen van het dossier verdelen voor het netwerk, gelieve terug te autoriseren ven het verdelen (sharing) van het dossier.


Laat u toe de laatste aanpassingen en nieuwe functionaliteiten van de software te downloaden (Zie : Nieuwe functionaliteiten en oplossingen)






F.A.Q. (Frequently Asked Questions)
    1. Verplaatsen van EasyForYou op een nieuwe PC
    2. Om de producten hoeveelheden in uw voorraad te veranderen of toevoegen
    3. Nemen van een backup - Recupereer een backup
    4. Is het mogelijk een gesloten document te wijzigen of te wissen?
    5. Hoe instellen van het eerste factuurnummer #X? Ik heb reeds manueel facturen aangemaakt en ik zou graag starten in EasyForYou met het nummer dat volgt op mijn laatste factuur. (Noodzakelijke module: EFYDATA)
    6. Rekening houdend met de huidige functionaliteiten, welke zullen verdwijnen binnen ongeveer één maand (afhankelijk van de frekwentie van gebruik) ?
    7. Hoe kan u de commissie berekenen van een verkoper op de verkoop van producten?
    8. Uw installatie CD-ROM creëren
    9. Hoe installeert u de software in netwerk?
    10. Gebruik van de printmodule voor transportfiches
    11. Printen van foto's van producten op de documenten
    12. Degressieve tarieven
    13. Beheer van producten op basis van serienummer of lot
    14. Coderen van gepresteerde uren
    15. Het bestand producten exporteren en invoeren (MDB)
    16. Nummering van de documenten bij de overgang naar het nieuwe jaar
    17. Back-Order beheer
    18. Procedure voor het wijzigen van uw file layoutmod.htm
    19. Configuratie en gebruik van de barcode scanner.
    20. Enkele waarschuwingen voor een update (update) tijdens de installatie van EasyForYou (op een netwerk)
    21. Procedure voor de volledige desinstallatie van EasyForYou
    22. Setup E-Commerce
    23. Aanmaningsbrieven genereren
    24. Paswoord voor toegang tot de database (easywin.mdb)
    25. Instructies voor het verzenden van het bestand easywin.mdb
    26. Instructies voor het ontvangen van het bestand easywin.mdb
    27. Parameters voor INI-bestanden
    28. Gegevens importeren-exporteren uit Excel
    29. Beheer van ecotaks of leeggoed (Recupel, enz.)
    30. Documenten invoeren sinds andere softwares (E-Commerce)
    31. Windows 8, 7 Vista
    32. Beheer van toewijzingen voor back-orders bij leverancier
    33. Etiketten afdrukken
    34. Printing error -> res://ieframe.dll/preview.js
    35. Send documents From a Head Office to a Remote Store
    36. Genereer PDF bestanden
    37. Extra velden variables
    38. Controleer de geldigheid van een BTW-nummer op de WEB
    39. Op afstand gebruiken van EFY op meerdere pc's via het internet (alleen voor single-user versie).
    40. Afrondingsbeheer voor het afdrukken van bedragen inclusief BTW
    41. Toegang op afstand via Internet
    42. Software voorraadbeheer en facturering voor Mobile Android
    43. Setup Smtp Gmail